Een geëngageerd team om kwaliteitsdiensten te leveren.

Het VVV-kantoor van Béziers Méditerranée is in 2012 toegetreden tothetnationale programma Qualité Tourisme: het is ingedeeld in categorie I en heeft een verlenging van zijn classificatie gekregen in november 2023.

Het hele team is voortdurend op zoek naar geschikte oplossingen om een constant kwaliteitsniveau te handhaven in elke afdeling en op onze hele bestemming.

1. Blijf experts die luisteren

  • het hele jaar door een welkom op maat voor alle soorten klanten,
  • opgeleid, veelzijdig personeel,
  • gekwalificeerde en betrouwbare informatie,
  • vakantie-experts beschikbaar via onze chatservice, website, telefoon en e-mail… voor een efficiënte, persoonlijke ontvangst op afstand
  • informatie 24/7 beschikbaar op onze website en sociale netwerken.

2. WE ZIJN GEÏNTERESSEERD IN DE MENINGEN VAN ONZE BEZOEKERS, WEBSURFERS EN SERVICEPROVIDERS

  • een snelle en constructieve reactie op klachten,
  • Meld je opmerkingen en suggesties bij de receptie of op onze Google-pagina,
  • rekening houden met meningen (restauranthouders, vrijetijdsactiviteiten, enz.) op onze website,
  • lokaal werk door het Office du Tourisme met 1 contactpersoon Kwaliteit in de 4 gemeentehuizen van de genoemde resorts (Valras-Plage, Sérignan, Villeneuve-lès-Béziers) om corrigerende maatregelen te implementeren naar aanleiding van opmerkingen en suggesties van onze bezoekers,
  • een marketingafdeling die DATA analyseert en nieuwe projecten voorstelt

3. diensten die zijn afgestemd op de behoeften van inwoners en toeristen

  • comfortabele receptieruimtes die voor iedereen toegankelijk zijn,
  • een wifi-verbinding in onze receptieruimtes,
  • een winkel in elk VVV-kantoor (lokale producten, souvenirs, enz.),
  • online kaartverkoop en tickets voor rondleidingen, sportevenementen, shows, concerten en meer.
  • unieke ervaringen (meeslepende bioscoop in de 9 Fonseranes-sluizen in Béziers, schattenjacht, speciale aanbiedingen voor groepen)
  • een Béziers Méditerranée City Card met voordelen voor bezoekers en inwoners,
  • originele en onderscheidende evenementen (wijnbouwersavonden, weekprogramma, Fonseranesloten),
  • Rondleidingen om bezoekers van alle leeftijden (toeristen, bewoners, groepen, scholen) de bestemming te laten ontdekken.

4. Diensten op maat van de behoeften van professionals

  • een luisterbereid team (ondersteuning bij het verkrijgen van de labels “toerisme en handicap”, “fiets welkom”, “wijngaarden en ontdekkingen”, “Occitanie sud de France toeristische kwaliteit”, enz,)
  • bezoeken aan inrichtingen (labels, enz.),
  • partners benadrukken in onze brochures en websites,
  • een professionele bijeenkomst aan het begin van het seizoen en aan het einde van het jaar (seizoensoverzicht, ontmoetingen met experts, netwerken, enz.)
  • brochures, kwalitatieve informatie beschikbaar,
  • Workshops (wijn Engels, advies management, google…),
Tourism Quality-logo

5. Naar een duurzamer toerisme

  • interne eco-acties: de impact van de activiteiten op het milieu minimaliseren door het water- en energieverbruik onder controle te houden. Het hele gebouw is voorzien van LED-verlichting, thermische isolatie, toiletten met dubbele spoeling en thermostatisch geregelde airconditioning en verwarming.
  • Moedig werknemers aan om goede ecologisch verantwoorde praktijken toe te passen (afval sorteren, alleen printen als het nodig is, carpoolen, enz,)
  • beheer van het centrum van Orpellières (sensibilisering voor de natuurlijke omgeving, organisatie van workshops rond het thema natuur, gastronomisch hoekje: promotie van lokale producenten, afvalsortering bij evenementen, enz,)
  • onderhoud van de “groene” zones op de site van de sluizen van Fonseranes (aanplant van bomen, botanisch pad, enz.),
  • ontwikkeling van fiets- en wandelroutes in de agglomeratie Béziers Méditerranée,
  • het promoten van “zachte” activiteiten (documentatie, aanbieding van de stadspas, op onze website, sociale netwerken, bij de receptie, enz.)
Toeristenbureau classificatielogo