Algemene verkoopvoorwaarden van OTCBM
Het Communautair Bureau voor Toerisme van Béziers Méditerranée wordt hierna OTCBM genoemd. (Vergunning voor het presenteren van shows nr. L-D-22-1778)
Geldigheid: OTCBM 2024 offertes zijn geldig voor een beperkte periode, afhankelijk van de beschikbaarheid van diensten en alleen op basis van een ondertekende offerte teruggestuurd naar het OTCBM.
Aantal personen in een groep: Dit aantal wordt duidelijk vermeld in de voorstellen en de offerte die het OTCBM doet aan zijn klant en is afhankelijk van de beoogde dienst(en). Rondleidingen worden aangeboden voor groepen van maximaal 30 personen per gids, behalve in uitzonderlijke omstandigheden. Aangezien de immersiebioscoop slechts 19 zitplaatsen heeft (15 zittende en 4 halfzittende), moet het aantal sessies worden aangepast aan het aantal personen in de groep. Er zijn 100 audiogidsen te huur, afhankelijk van beschikbaarheid.
Prijzen: Overeenkomstig het decreet van 14.06.82 hebben de prijzen op de documenten en dragers die de offertes voorstellen geen contractuele waarde.
Boekingen: Zodra beide partijen het eens zijn over een arrangement, een prijs, een aantal personen en een datum, stuurt OTCBM de klant een offerte met de details van hun overeenkomst. Zodra de offerte door de klant is ondertekend, worden de kenmerken, de speciale voorwaarden en de prijs van het arrangement contractueel. Voor een dag of een verblijf wordt een voorschot van 30% gevraagd op het moment van de reservering. In geval van een late boeking wordt het volledige bedrag gevraagd bij de ondertekening van de offerte.
Betaling: het totaalbedrag (inclusief BTW) dat hierboven is aangegeven, moet uiterlijk 30 dagen voor het begin van de dienst voor een dag of een verblijf en 10 dagen voor het begin van de dienst voor een droge rondleiding, een schoolpakket of een halve dag worden betaald, per cheque ten gunste van REGIE DE RECETTE OFFICE DE TOURISME of per bankoverschrijving (RIB op het reserveringsformulier). Na ontvangst van de betaling wordt een vereffende factuur naar de klant gestuurd.
Annulering door de klant : De klant moet het OTCBM op de hoogte brengen van elke annulering per aangetekende brief, waarbij het poststempel als bewijs geldt. Geen enkele dienst die vrijwillig door de klant wordt opgegeven, wordt terugbetaald. Ongunstige weersomstandigheden worden niet terugbetaald, behalve in het geval van een prefectureel bevel.
>Voor annuleringen van een dag of een verblijf (meerdere diensten) wordt de volgende schaal toegepast:
Van D30 tot D21: 15% toeslag
Van D20 tot D15: 25% lading
Van D14 tot D8: 50% lading
Van D7 tot D4: 75% lading
Minder dan 72 uur: 100% lading
> Voor annuleringen van een enkele activiteit zoals een rondleiding, een schoolarrangement, een reservering voor de meeslepende bioscoop of een audiogids huren op de Fonseranes site, wordt de volgende schaal toegepast:
-Annulering meer dan 3 dagen voor aanvang van de service: er worden geen kosten in rekening gebracht.
-Minder dan 72 uur voor vertrek: 100% toeslag
In alle gevallen van no-show en/of vroegtijdig vertrek van de klant, wordt 100% van de prijs van de dienst in rekening gebracht en vindt er geen restitutie plaats.
Wijziging door het OTCBM: Wanneer het OTCBM genoodzaakt is een wijziging aan te brengen aan één van de essentiële elementen van het contract, kan de klant (na door het OTCBM per e-mail op de hoogte te zijn gebracht) ofwel de wijziging of de vervanging van de aangeboden diensten aanvaarden (een wijziging van het contract of een nieuw contract, met vermelding van de aangebrachte wijzigingen, wordt dan door de 2 partijen ondertekend), ofwel het contract opzeggen en de volledige terugbetaling van de betaalde bedragen bekomen. Elke prijsvermindering zal worden afgetrokken van de door de klant verschuldigde bedragen en elk teveel betaald bedrag zal aan de klant worden terugbetaald.
Vertragingen voor groepen: de tijden die op het boekingsformulier staan, moeten worden gerespecteerd. Elke vertraging moet worden gemeld aan het OTCBM. De vertraging zal worden afgetrokken van de duur van de oorspronkelijk geplande dienst. Echter, na een vertraging van 30 minuten en zonder nieuws van de groep, zal de dienstverlener(s) niet langer verplicht zijn om de dienst te verlenen. In dit geval blijft de volledige prijs van de dienst verschuldigd. Het staat de dienstverlener of gids vrij om de dienst al dan niet te verlengen, afhankelijk van de beschikbaarheid, wat een extra kost met zich meebrengt. De klant die de door het OTCBM voorgestelde offerte ondertekent, kan in geen geval aanspraak maken op welk recht dan ook om in de lokalen te blijven na afloop van de dienst.
Aansprakelijkheid: Het OTCBM kan niet aansprakelijk worden gesteld voor ongevallen, ziekte, vertraging door stakingen, verlies van bagage of andere schade. Om gezondheids- en veiligheidsredenen zijn huisdieren niet toegestaan op onze diensten. Alle boekingen impliceren acceptatie van bovenstaande voorwaarden.